Sebeobviňování je nebezpečné

14.09.2010 14:02

 

     Volala mi jedna klientka, nyní již dlouholetá přítelkyně. Z jejího hlasu jsem poznala, že se něco děje. Zeptala jsem se co je s ní? Hovor se změnil v pláč, potřebuji přijít, musím se ti s něčím svěřit. Tato žena je již řadu let po ablaci prsu – po pozitivním CA. Pod kontrolou, výsledky stabilně dobré.

 

     Když přišla ke mně, už ve dveřích plakala:“ Víš, dějou se mi divné věci a já to nezvládám.

Musím ti povědět příběh, který se mi stal. Četla jsem noviny, včetně rubrik vzpomínek a poděkování. Dodatečně se mi vracelo jedno jméno, nemohla jsem si vybavit ze které rubriky to bylo, co mi to jméno připomíná. Ptala jsem se v rodině, nikomu to nic neříkalo. Poté se mi zdál sen. Přišli ke mně dva bývalí mládenci, se kterými jsem chodila ve svých 19 letech. Až jsem se probudila, ten jeden tenkrát zemřel. Stalo se to tak, že byl na vojně, byl daleko a já jsem na něj myslela, ale jak to bývá trochu jsem se nudila. Kamarádka mne seznámila s druhým hochem, abych měla s kým jít tancovat.  Ani vpodstatě nic nezačalo, nějaká ta pusa, já byla v rozpacích.. Pak se ke mně dostala zpráva, že ten voják přišel nešťastnou náhodou o život. Velice mne to zasáhlo. Cítila jsem se provinile a hned přerušila vztah s tím druhým. Neřekla jsem mu proč.. Dlouhá léta jsem byla sama, pak jsem si našla svého nynějšího manžela a na celou věc jsem zapomněla. Oznam v novinách to vše znovu otevřel, bylo to tjméno toho druhého. Začala jsem horečně shánět kde je.Až se mi podařilo dopátrat se k jednomu telefonnímu číslu. Když se ozval na druhé straně hlas, začala jsem se klepat, úplně jsem si vybavila toho hocha. Byl to však jeho bratr. Sdělil mi, že ten koho hledám je již deset let po smrti. Jak je to možné, zase smrt. Byla jsem z toho zdrcena a od té doby pláču. Už mi ti kluci přišli několikrát do snu, jsem z toho moc špatná, cítím se provinile.“

Vyslechla jsem tento příběh velice pozorně a začala jsem kašlat. Tento fenomén u mě působí vždy, když chce něco říci energie – duch dotyčného nebo můj rádce a hlavně, když je něco jinak. Dovolila jsem, aby do mne vstoupily vibrace. Bylo to zcela jednoznačné, ti dva přišli do snu proto, že se znovu přitáhla jejich energie, že pocit provinění oživil celou situaci. Oni přišli sdělit té ženě, že vůbec nenese vinu na jejich smrti a že si to nemá vyčítat, že to byl důvod jejího onemocnění – do prsou jde sebeobviňování – (zklamala jsem jako žena, nebo zklamala jsem jako matka). Říká se, že rakovina je nemocí hodných lidí. Možná by bylo dobré to upřesnit – nemoce jsou potlačené emoce. Emoce včas vypuštěné bývají,  adekvátní, at již jsou dobré nebo špatné a mají hojivý úcinek. Je to vyjádření pocitu, vnitřního stavu. Pocit a emoce není totéž. Pocit je provinění a emoce je žal.. Tak se někdy stane, že ze studu, ze strachu a z podobných pohnutek, kdy nechce dotyčný zatěžovat okolí nebo má i zakázáno vyjadřovat emoce, tu emoci strčí do šuplíku…ale ta energie tam je a stává se zákeřnou. Buď vylétne v nejnevhodnější chvíli – jako když bouchne Papinův  hrnec, nebo se zakuklí a zraje až se z ní stane zákeřná nemoc.

     V daném případě, mladé a citlivé děvče se cítilo provinile, že nedokázalo čekat na chlapce. Souhra událostí, která proběhla ještě zvýšila pocit provinění, jako by za smrtelnou náhodu mohla. To se projevilo jako rakovina prsu. Nyní se to projevilo zesíleně díky novinové rubrice. Zase si začala klást vinu, že to tomu druhému ani nijak nevysvětlila, proč se s ním rozešla…..Takže jí to přišli hoši říci až do snu. Věděli, že se má na koho obrátit a že se to konečně objasní. Začala se totiž díky své nemoci zajímat o esoteriku, sebepoznání. Proto stačilo velmi málo, aby pochopila celou svoji situaci, a podívala se na  věc ze zralého pohledu. Udělali jsme tzv. minikonstelace, aby si mohla promluvit s oběma chlapci a sundat ze sebe tíhu, kterou celé roky v sobě nosila.

 Tak toto byl jeden příběh vzniku zrádné nemoci, rakoviny a léčení této příčiny. Když se vyléčí příčina nemoc nemá šanci.

                                                                                               vaše léčitelka Marcela Chadžijská